Vlaamse Tafeltennisliga

Volg ons op FacebookMijn VTTL account

Nieuw project voor laagdrempelig sportaanbod

Hoe maak ik mijn club laagdrempelig?

Organiseer laagdrempelige activiteiten voor specifieke doelgroepen en maak gebruik van een stapsgewijze aansluiting bij de club van nieuwe deelnemers.

Voor wie het project nog niet kent: in bijlage de infobundel die tijdens de infosessies werd uitgedeeld.

Je kan vanaf nu reeds starten met registratie van de activiteiten die zullen doorgaan in jouw club. Je hoeft dat niet meteen te doen, maar wel ten laatste 1 maand voordat de eerste sessie start.

  1. Ga naar https://kingpong.vttl.be en druk ctrl-F5 zodat je zeker de nieuwe versie te zien krijgt
  2. Klik op inloggen rechts boven
  3. Log in met de club account
    1. Als je de login niet kent, zie dan bijlage wie de King Pong verantwoordelijke is van jouw club. Hij of zij heeft in het verleden de login gekregen.
    2. Als de verantwoordelijke het wachtwoord is vergeten, dan kan deze hier het wachtwoord opnieuw instellen.
    3. De verantwoordelijke of de naam van de club en andere gegevens kunnen steeds aangepast worden bij de accountinstellingen na inloggen
  4. Nadat je ingelogd bent, kom je op de vertrouwde King Pong webapplicatie met oefeningen en spelletjes, enz. Ook daar zijn recent nog nieuwe zaken bij gekomen en nog nieuwe updates zijn op komst. Zo mag je o.a. bij Prins Pong en G-pong nog video’s verwachten.
  5. Klik boven op de richtingsaanwijzers om naar “mijn activiteiten” te gaan
  6. Op deze pagina kan je de geplande activiteiten van jouw club toevoegen. Deze zullen nadien automatisch op de interactieve kaart verschijnen.

Gelukt? Proficiat, dan ben je gelanceerd in het nieuwe project en mag je verdere opvolging en ondersteuning van de VTTL verwachten.

  • Zodra de club één activiteit heeft geregistreerd, onafhankelijk van het aantal sessies, zal de club 20 deelnamekaarten (10-beurten kaarten) krijgen van de VTTL per activiteit om nieuwe leden mee aan te trekken.
    Aan de activiteit mogen uiteraard ook bestaande leden deelnemen of zelfs alleen bestaande leden. Maar we moedigen de club wel aan om via de laagdrempelige activiteiten ook nieuwe leden te vinden.
  • Wanneer de activiteit voldoet aan bepaalde voorwaarden (zie infobundel), zal de club op het einde van het seizoen een attest krijgen met sterren voor elke georganiseerde activiteit om uit te hangen in de club.
  • Wanneer de club twee vormen van activiteiten organiseert (zie infobundel) en als die voldoen aan de voorwaarden, zal de club in oktober een pakket met materiaal ontvangen.

Info ivm de registratie van deelnemers op de activiteiten:

  • Deelnemers van een activiteit moeten ook geregistreerd worden. Niet per sessie, maar voor alle sessies samen. Dat spaart je alvast een hoop administratie. Voor 1 december 2017 dient voor elke activiteit een deelnemerslijst te zijn ingevuld. Nadien kunnen nieuwe deelnemers nog worden toegevoegd. Deze functie wordt verwacht geactiveerd te worden vanaf komende week.
  • Je kan alleen aangesloten deelnemers registreren voor de activiteit. De registratieprocedure zal een lijst tonen van de eigen leden om te selecteren. Per activiteit zal de lijst beperkt zijn tot de doelgroep (recreanten, benjamins, spelers met een handicap, …).
  • De club kan ook niet aangesloten deelnemers toelaten op een activiteit, maar die kunnen dan niet geregistreerd worden. De club moet gewoon proberen voldoen aan het minimum aantal aangesloten deelnemers om te kunnen genieten van bepaalde ondersteuning.